גבריאל ששון: "אני מאוד מתגעגע לילדים שלי, אהבתי אותם כל כך" • הראיון המלא

    דוד לזר 3 Comment on גבריאל ששון: "אני מאוד מתגעגע לילדים שלי, אהבתי אותם כל כך" • הראיון המלא
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות ספורות לפני יום הכיפורים, ניו יורק.

    גבריאל ששון, ששיכל בשנה האחרונה את שבעת ילדיו באסון השריפה המחריד בביתו בברוקלין, חוזר הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' – אל הרגעים הקשים, אל ההספד המפורסם שלו בהלווית ילדיו, ומסביר מאיפה הכוחות העצומים שלו – להתחזק ולחזק מול הטרגדיה הבלתי נתפסת שפקדה אותו.

    מאיפה הכוחות הגדולים שלך?

    "הקב"ה בא, נכנס ועוזר לי, זה מהכוח של הקב"ה שעוזר לי".

    אתה מרבה למסור שיעורים דברי חיזוק לאנשים, מה אתה אומר?

    "זה תלוי באיזה תקופה בשנה, כעת אנחנו בתקופת החגים, ראש השנה – יום כיפור, כעת אני מדבר על זה שצריך לבחור בחיים, הקב"ה לא יכול לבחור בשבילנו, כי אם הוא יבחר – זה לא שאנחנו חיים אלא הוא, אנחנו בונים את עצמינו, אנחנו חייבים לבנות את החיים ולא את המיתה".

    איך אתה מסביר לאנשים את הטרגדיה?

    "אני לא מסביר לאנשים מה קרה – כי זה סודות של הקב"ה, יש הרבה ניסיונות בחיים וזה בכדי לבדוק אותנו, זה טרגדיה מהמבט שלנו אבל מהמבט של הקב"ה זו הזדמנות לבדוק ושנקבל הכל באהבה".

    ששון התייחס ליום הכיפורים הקרב ובא ואמר כי "יום הכיפורים הוא יום ללא גבולות. התשובה שאנחנו עושים זה לחזור לאלוקות שבנו, אנחנו מלאי פוטנציאל, מלאי קדושה וחיים וחוזרים לזה ללא הגבלות. אפשר לפתוח דף חדש, להתחיל שוב פעם ולהמשיך חיים,  זו הזדמנות גדולה שצריך לנצל אותה. התחלה חדש".

    "צריך לקחת מיום כיפור, שהקב"ה אוהב אותנו וכל הניסיונות זה רק בכדי שנגדל, זה רק הזדמנויות וצריך לתפוס את זה ולחיות ולהתקרב לקב"ה, אין לנו הרבה זמן עוד מעט, רואים שכל ההיסטוריה מגיעה למצב של אחדות של ה' וצריך לתפוס את ההזדמנות ולעשות תשובה כמה שיותר מהר.  כשהאדם עושה תשובה – הוא עושה טובה רק לעצמו ואל לאף אחד אחר".

    מה מצבם הרפואי של רעייתך ובתך שנפצעו קשה בשריפה?, "לוקח הרבה זמן להתרפאות מהכוויות, זה תהליך איטי, אבל ברוך השם הם מתקדמות והם יהיו בסדר בסוף, יש להם הרבה אמונה, הם מאוד חזקות וברוך השם אני רואה שזה רק ענין של זמן".

    אתה רואה במה שאת עושה כיום סוג שליחות?

    "התחלתי לדבר ולחזק את האנשים, בכדי שהמיתה של הילדים שלי לא תלך לבזבוז, לחזק אחרים זה עוזר לי להתחזק, זה גם עוזר לי. ברוך ה' הקב"ה נתן לי מתנה שאנשים שומעים את מה שאני מדבר, ויש לי אפשרות לעזור".

    מאיפה הכוחות הנשגבים שלך?

    "זה לא מעצמי, במצב שלי אני לא יכול להיות חזק, כי אם אני אהיה חזק אני אשבר. אבל אני עושה בדיוק הפוך, אני מבטל את עצמי לפני הקב"ה וכשאני עושה כך הוא נכנס – והוא אוחז אותי ומסייע לי – זה כוח שלו ורק צריך לתת לו להיכנס".

    עד כמה אתה מתגעגע לילדים היקרים שלך שנספו בשריפה האיומה?

    "מאוד מאוד, אהבתי אותם כל כך הרבה, היו ילדים כל כך מיוחדים, גם אשתי מתגעגעת אליהם מאוד, אבל מה נעשה, אנחנו מחכים שתהיה תחיית המתים עוד לפני שנגיע לשמים".

    שמות רעייתו ובתו לתפילה לרפואה שלימה: גילה בת פרנסיס, ציפורה בת גילה.

    האזינו לראיון המלא:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ראיון עוצמתי ביותר. מרגש ביותר. יישר כוח לבצלאל ודויד.

    2. 1

      וואו. איזה אדם ענק. שה' יחלים אותם מהפצעים המגולתיים והמדממים בליבותיהם.
      מן השמים ינוחמו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד.
      ואיזה הסתכלות בהירה והגדרות מדהימות: "יום הכיפורים הוא יום ללא גבולות. התשובה שאנחנו עושים זה לחזור לאלוקות שבנו, אנחנו מלאי פוטנציאל, מלאי קדושה וחיים וחוזרים לזה ללא הגבלות. אפשר לפתוח דף חדש, להתחיל שוב פעם ולהמשיך חיים, זו הזדמנות גדולה שצריך לנצל אותה. התחלה חדש".
      או: "במצב שלי אני לא יכול להיות חזק, כי אם אני אהיה חזק אני אשבר. אבל אני עושה בדיוק הפוך, אני מבטל את עצמי לפני הקב"ה וכשאני עושה כך הוא נכנס – והוא אוחז אותי ומסייע לי – זה כוח שלו ורק צריך לתת לו להיכנס"
      כמה ניתן לשאוב חיזוק מהמילים הללו: 'לחזור לאלוקות שבנו', 'אנחנו מלאי פוטנציאל, מלאי קדושה וחיים'.